Szenved a Tesla a világ legnagyobb piacán

2018.11.30. 06:35

A Tesla mindössze 211 autót adott el Kínában idén októberben, ami 70 százalékos zuhanásnak számít az egy évvel korábbi szinthez képest. Ez azért is bír kiemelt jelentőséggel, mert Kína ma a világ legnagyobb autópiaca.

Egészen 70 százalékkal szakadtak be a Tesla kínai eladásai a múlt hónapban az egy évvel korábbi eredményhez képest – írja a Reuters. Ez a gyenge teljesítmény is arra utal, hogy az Egyesült Államok és Kína közt fennálló kereskedelmi konfliktus igen kellemetlenül érinti az elektromos autókban utazó sztárvállalatot is.

A kínai Személyautó Szövetség egyik hivatalnoka közölte,

a szervezet adatai szerint a Tesla mindössze 211 járművet adott el októberben a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában. A vállalat – az adatok nyilvánosságra kerülésekor – nem kommentálta a számokat.

Vámok és autók

Az elektromos autókat gyártó cég, amely egyébként minden Kínában eladott járművet importál, még októberben közölte, az autóimportra kivetetett vámok megemelése kellemetlenül érinti a kínai értékesítéseit. Az ügy előzménye, hogy júliusban Peking 40 százalékra emelte föl az amerikai járművekre vonatkozó importvámot, ahogy egyre jobban kiéleződött a kereskedelmi feszültség az Egyesült Államokkal.

A Tesla kínai eladásait is elérték az importvámok hatásaiForrás: Emile Wamsteker—Bloomberg via Getty Images

Noha az úgynevezett új energia meghajtású járművek eladásai tovább nőttek a világ második legnagyobb gazdaságában, a szélesebb körű autóértékesítések jelentősen lelassultak az év közepe óta. Ezzel a világ legnagyobb autópiaca a határán van annak, hogy közel három évtizede az első olyan évet hozza össze, amikor az éves autóeladások egésze csökkenést mutat.

Stratégiai váltás

Az Elon Musk által vezetett Tesla a múlt héten jelezte, visszavágják a Model X és a Model S árait Kínában. Ez a cég számára egy stratégiai váltást jelent, melynek értelmében sokkal megfizethetőbbé tennék az autóikat, és csökkenteni kívánják a vámok által eredményezett kellemetlen hatásokat is.

Mindeközben az elmúlt hónapokban két fontos elemzés is napvilágot látott az elektromos autókkal kapcsolatban. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) úgy számol, hogy

2030-ra már 125 millió elektromos jármű lehet az utakon, ami igen komoly emelkedés lenne a jelenlegi szinthez képest.

Majd néhány napja a BlackRock állt elő egy elemzéssel, amely szerint fordulópont előtt vagyunk, mivel hamarosan érezhetően csökkenni fognak az elektromos járművek árai, ráadásul a kínálat is egyre nő, vagyis az olyan sztároknak, mint a Tesla egyre több versenytárssal kell majd szembenézniük.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK